Obchodní podmínky
pro podnikatele a právnické osoby
Tyto všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele a
právnické osoby (dále jen „obchodní podmínky“) se vztahují na smlouvy uzavřené
prostřednictvím on-line obchodu tartshop.cz umístěného na webovém rozhraní www.tartshop.cz (dále jen „webové rozhraní“)
mezi
naší společností:
TART, s.r.o.
Vinohradská 91,
618 00 Brno
IČ: 46901876
DIČ:
CZ46901876
telefonní číslo: + 420 548 210 500
kontaktní e-mail: info@tartshop.cz
jako prodávajícím
a
podnikatelem či právnickou osobou
jako kupujícím
(oba
dále společně též jen jako „smluvní strany“).
1. Úvodní
ustanovení
1.1. Obchodní podmínky
vymezují a upřesňují základní práva a povinnosti smluvních stran při uzavírání
kupní smlouvy či další smlouvy zde uvedené (dále jen jako „smlouva“)
prostřednictvím webového rozhraní.
1.2. Ustanovení
obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Ustanovení odchylná od
obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání ve smlouvě
mají přednost před ustanovením obchodních podmínek. Znění obchodních podmínek
může prodávající měnit či doplňovat. Práva a povinnosti smluvních stran se řídí
vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti vznikly. Práva a
povinnosti smluvních stran se dále řídí Reklamačním
řádem, Podmínkami
užití webového rozhraní, a dále podmínkami a pokyny uvedenými na webovém
rozhraní zejména při uzavírání smlouvy. V otázkách zde neupravených se vztahy
smluvních stran řídí právními předpisy, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský
zákoník“).
1.3. Tyto obchodní podmínky se vztahují
na kupující, kteří jsou podnikateli, a na právnické osoby.
1.4. Vlastnické právo ke zboží nabývá kupující zaplacením celé kupní
ceny, ne však dříve, než zboží převezme.
1.5.
Zasláním objednávky kupující stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami
seznámil a že s jejich obsahem souhlasí.
2. Objednávka a
uzavření smlouvy
2.1. Na webovém
rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních vlastností jednotlivých
položek. Prezentace zboží uvedená na webovém rozhraní je informativního
charakteru a nejedná se o návrh prodávajícího na uzavření smlouvy ve smyslu
ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné,
aby kupující odeslal objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky
prodávajícím.
2.2. Kupující provádí objednávku
prostřednictvím webového rozhraní, popřípadě jiným způsobem uvedeným na webovém
rozhraní nebo dle dohody smluvních stran. Objednávka musí vždy obsahovat přesný
název objednaného zboží (případně číselné označení zboží), počet kusů zboží,
zvolený způsob platby a dopravy a kontaktní údaje kupujícího (jméno a příjmení
či název společnosti, identifikační číslo, adresu pro doručování, telefonní
číslo, e-mailovou adresu). Kupující je povinen prokázat, že je podnikatelem, a
to zadáním platného identifikačního čísla do objednávky.
2.3. Prodávající není povinen obdrženou objednávku potvrdit.
Nepotvrzená objednávka není pro prodávajícího závazná. Prodávající je oprávněn
ověřit si objednávku v případě pochybností o pravosti a vážnosti objednávky.
Neověřenou objednávku může prodávající odmítnout.
2.4. Smlouva je uzavřena okamžikem, kdy bylo kupujícímu doručeno
přijetí závazné objednávky ze strany prodávajícího.
2.5. Po uzavření Smlouvy nemá kupující nárok na zrušení objednávky.
Zrušit objednávku lze pouze po vzájemné dohodě smluvních stran. V případě
zrušení objednávky po vzájemné dohodě smluvních stran z důvodů na straně
kupujícího má prodávající nárok na storno poplatek ve výši 30 % z ceny zboží.
Pokud již prodávající vynaložil v souvislosti se smlouvou náklady, náleží mu též
náhrada těchto účelně vynaložených nákladů v plné
výši.
3. Dodací
podmínky
3.1. Prodávající je povinen
dodat zboží kupujícímu dohodnutým způsobem, řádně zabalené a vybavené potřebnými
doklady. Není-li dohodnuto jinak, jsou doklady poskytovány v českém
jazyce.
3.2. Na základě dohody smluvních stran může
prodávající zajistit pro kupujícího přepravu zboží a pojištění zboží po dobu
přepravy. Cenu dopravy i pojištění je povinen hradit kupující dle platného
tarifu dopravce. Za dodání zboží kupujícímu se považuje předání zboží prvnímu
dopravci. Dodáním zboží přechází na kupujícího nebezpečí škody na
zboží.
3.3. Před převzetím zboží je kupující povinen
zkontrolovat neporušenost obalu zboží a případné závady neprodleně oznámit
přepravci. O závadách bude sepsán protokol. Není-li sepsán protokol o závadách,
ztrácí kupující nároky plynoucí z porušeného obalu zboží.
3.4. Neprodleně po převzetí zboží je kupující povinen zkontrolovat
zboží, zejména je povinen zkontrolovat počet kusů zboží a jeho kompletnost. V
případě zjištění nesouladu je kupující povinen jej oznámit prodávajícímu bez
zbytečného odkladu, nejpozději však do 2 pracovních dnů od převzetí zboží.
Zjištěné závady je kupující povinen vhodným způsobem zdokumentovat a tuto
dokumentaci zaslat prodávajícímu spolu s oznámením závady.
3.5. Nepřevzetím zboží ze strany kupujícího není dotčeno právo
prodávajícího požadovat úhradu kupní ceny v plné výši.
4. Platební
podmínky
4.1. Kupující má možnost
zaplatit kupní cenu za zboží prodávajícímu mimo dalších způsobů uvedených na
webovém rozhraní nebo individuálně dohodnutých i některým z níže uvedených
způsobů:
-
v hotovosti při zaslání zboží na
dobírku;
-
bezhotovostně před dodáním zboží online platební kartou prostřednictvím
platebního portálu
GoPay;
-
bezhotovostně před dodáním zboží převodem na náš bankovní účet (pokyny vám budou
sděleny v potvrzení objednávky).
4.2. Při platbě v hotovosti
je cena splatná při převzetí zboží. Při bezhotovostní platbě je cena splatná do
pěti dnů od přijetí objednávky, není-li smluvními stranami ujednáno jinak.
Závazek kupujícího uhradit cenu zboží je při bezhotovostní platbě splněn
okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
4.3. Platba zboží je možná v českých korunách (Kč).
5. Odstoupení od
smlouvy
5.1. Do doby převzetí zboží
kupujícím je prodávající oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém
případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu, která již byla kupujícím
zaplacena, bezhotovostně na účet sdělený mu pro tento účel kupujícím nebo účet,
ze kterého byly prostředky poukázány k úhradě kupní ceny (pokud kupující žádný
do 5 dnů od odstoupení prodávajícímu nesdělí).
5.2.
Prodávající je dále oprávněn odstoupit od smlouvy, je-li kupující v prodlení s
úhradou kupní ceny zboží déle než 2 týdny. Zároveň má v tomto případě
prodávající nárok na smluvní pokutu ve výši 50 % z ceny zboží. Pokud se jednalo
o zboží vyráběné zakázkově, činí smluvní pokuta 100 % z ceny
zboží.
5.3. Kupující je oprávněn odstoupit od
smlouvy, je-li prodávající v prodlení s dodáním zboží déle než 4 týdny od
sjednaného dne dodání.
5.4. Kupující není oprávněn
odstoupit od smlouvy ohledně zboží, které bylo dodáno řádně, včas a bez
vad.
5.5. Odstoupení od smlouvy musí být učiněno
písemně a v případech smluv sjednaných elektronickou cestou též elektronicky.
Odstoupení od smlouvy je účinné doručením oznámení o odstoupení druhé smluvní
straně.
5.6. Byl-li společně se zbožím poskytnut
dárek, pozbývá darovací smlouva odstoupením od smlouvy kteroukoliv ze smluvních
stran účinnosti.
6. Práva z vadného
plnění
6.1. Podmínky uplatnění práv
z vadného plnění a záruční odpovědnosti se řídí Reklamačním řádem
prodávajícího.
7. Ochrana obchodního
tajemství a obchodní politiky prodávajícího
7.1. Při sjednávání smlouvy a jejím plnění mohou být kupujícímu
sděleny informace, které jsou označeny jako důvěrné nebo jejichž důvěrnost
vyplývá z jejich povahy. Kupující se zavazuje tyto informace
zejména:
-
uchovávat jako
důvěrné;
-
neposkytnout je bez souhlasu prodávajícího jiné
osobě;
-
nevyužít je k jinému účelu, než k plnění
smlouvy;
-
nevyužít jakýmkoliv jiným poškozujícím způsobem.
7.2. Dále se kupující zavazuje, že nebude bez souhlasu prodávajícího
pořizovat kopie podkladů předaných mu prodávajícím.
8. Ochrana osobních
údajů
8.1. Svou informační povinnost vůči Zákazníkovi ve
smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických
osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů
a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále
jen „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů Zákazníka pro
účely plnění Smlouvy, pro účely jednání o Smlouvě a pro účely plnění
veřejnoprávních povinností Společnosti plní Společnost prostřednictvím
zvláštního dokumentu, který je k dispozici na adrese https://www.tartshop.cz/ochrana-osobnich-udaju-p373275607695523.html.
9. Zasílání obchodních sdělení a
ukládání Cookies
9.1. Některých službách informační
společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační
společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení
Společnosti na Elektronickou adresu Zákazníka či na telefonní číslo Zákazníka.
Svou informační povinnost vůči Zákazníkovi ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR
související se zpracováním osobních údajů Zákazníka pro účely zasílání
obchodních sdělení plní Společnost prostřednictvím zvláštního dokumentu, který
je k dispozici na adrese https://www.tartshop.cz/ochrana-osobnich-udaju-p373275607695523.html.
9.2. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky Společnosti ze Smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na zařízení Zákazníka, může Zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
10. Závěrečná
ustanovení
10.1. Účastníci jsou povinni zachovávat
mlčenlivost o skutečnostech, které při jednání o uzavření Smlouvy označili za
důvěrné.
10.2. Písemnosti si budou účastníci doručovat na adresu
uvedenou ve Smlouvě nebo na adresu naposledy písemně druhému účastníku sdělenou;
nebude-li účastník na uvedené adrese zastižen, považuje se písemnost za
doručenou dnem, kdy byla tato uložena na místně příslušné úřadovně veřejného
přepravce poštovních zásilek.
10.3. Účastníci ujednali, že k řešení
případných sporů vyplývajících ze Smlouvy je obecný soud místně příslušný
Společnosti.
10.4. OP nabývají účinnosti dnem 1. května 2021.